Τα Δύο Πρόσωπα του Νόμου “Dragged Across Concrete”, 21 Μαρτίου στους κινηματογράφους από την ODEON

7 Μαρτίου, 2019

Μελ Γκίμπσον και Βινς Βον περνούν στην άλλη πλευρά του νόμου, σε μια καταιγιστική περιπέτεια που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βενετίας και εντυπωσίασε για το κινηματογραφικό στυλ και τους πολυεπίπεδους χαρακτήρες

Λίγα λόγια για την ταινία
Ένας σκληρός, παλαιάς κοπής αστυνομικός (ο βραβευμένος με δύο Όσκαρ Μελ Γκίμπσον) και ο ευέξαπτος, νεότερος συνεργάτης του (Βινς Βον) τίθενται σε διαθεσιμότητα όταν ένα βίντεο που δείχνει τις σκληρές μεθόδους καταστολής που ακολουθούν, διαρρέει στο διαδίκτυο. Με λίγα χρήματα και χωρίς καμία επιλογή, οι απογοητευμένοι αστυνομικοί βουτάνε στον εγκληματικό υπόκοσμο όπου και θα βρουν πολλά περισσότερα από όσα είχαν όσο ζούσαν στη σκιά.

 

Το σενάριο
Τα «Δύο Πρόσωπα του Νόμου» αποτελούν το δεύτερο σενάριο που έγραψε ο Σ. Κρεγκ Ζάλερ μετά το εντυπωσιακό σκηνοθετικό του ντεμπούτο «Τσεκούρι από Κόκκαλο». Αν και αντιμετώπισε πολλές καθυστερήσεις και δυσκολίες στην πραγματοποίηση αυτής της ταινίας, ήταν εξαιρετικά απολαυστικό να βλέπει το σενάριό του να μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη. Στη δεύτερη ταινία του «Καυγάς στο Μπλοκ 99» (όπου πρωταγωνιστούσε και πάλι ο Βινς Βον) επαναπροσδιόρισε και όρισε την σκηνοθετική του ταυτότητα. «Και οι δύο ταινίες μου καταδεικνύουν την ανάγκη μου να φτιάχνω έργα πλούσια σε δράση, πολλαπλές οπτικές γωνίες, σύνθετους χαρακτήρες, σκηνές που αναπνέουν και στιγμές δράματος, κωμωδίας και έκπληξης», σχολιάζει ο Ζάλερ. «Η τρίτη μου ταινία ήθελα να είναι γεμάτη αγωνία, δράμα και περιπέτεια. Κανένα δικό μου σενάριο δεν δείχνει το συνεχές ενδιαφέρον μου για τους πολύπλοκους χαρακτήρες όσο το ‘’Τα Δύο Πρόσωπα του Νόμου’’», αναφέρει ο μετρ πια του είδους Ζάλερ.
Οι χαρακτήρες

Οι δύο πρωταγωνιστές βρίσκονται εκτός αστυνομικού σώματος λόγω της βίαιης συμπεριφοράς τους και σύντομα αρχίζουν να επανεξετάζουν τους κώδικες ηθικής τους. Δεν είναι ουτε καλοί, ούτε κακοί. Είναι απλώς άνθρωποι, ικανοί τόσο για αξιέπαινες όσο και για αμφιλεγόμενες πράξεις, οι οποίοι καλούνται να πάρουν δύσκολες αποφάσεις προκειμένου να συνεχίσουν να προσφέρουν στις οικογένειές τους.
Εκτός από τους δύο πρωταγωνιστές που ενσαρκώνουν οι Μελ Γκίμπσον και Βινς Βον υπάρχει και ένας τρίτος χαρακτήρας, ο Χένρι Τζονς (τον υποδύεται ο Τόρι Κιτλς). Ο νεαρός Αφροαμερικανός που μόλις βγήκε από τη φυλακή, ανακαλύπτει ότι η μητέρα του έχει επιστρέψει στην πορνεία. Απογοητευμένος και αποφασισμένος να βγάλει εύκολα και γρήγορα χρήματα, θα επιστρέψει στον υπόκοσμο που τον έβαλε στη φυλακή.
Τεχνικές και αισθητική

Τα γυρίσματα της ταινίας κράτησαν πάνω από οκτώ εβδομάδες και πραγματοποιήθηκαν στο Βανκούβερ και το Σάρρεϋ της Αγγλίας τον Αύγουστο και Σεπτέμβριο του 2018. «Σε αυτή την ταινία ήθελα κάτι διαφορετικό τεχνικά από την κάμερα στο χέρι που χρησιμοποίησα στις προηγούμενες, πάντα όμως με τον ίδιο σκοπό: να μην αποσπάσω ποτέ το κοινό από τους χαρακτήρες. Δεν θέλω ποτέ οι στιλιστικές επιλογές μου να μπαίνουν ανάμεσα στο κοινό και τους ηθοποιούς. Θέλω οι θεατές να συνδέονται με τις ερμηνείες και πιστεύω ότι τα flash και οι πολύπλοκες γωνίες λήψης λειτουργούν ενάντια στην ιδέα μου. Η αισθητική της ταινίας, η χρωματική παλέτα, ο φωτισμός και οι σκιές λειτουργούν συμπληρωματικά», σχολιάζει ο Ζάλερ.
Η μουσική επίσης λειτουργεί με έναν διακριτικό τρόπο χωρίς να επιβάλλει στο κοινό πώς να νιώσει. Τα συναισθήματα έρχονται από το περιεχόμενο της ταινίας και αν δεν το νιώσει το κοινό δεν θα του επιβληθεί από τη μελοδραματική μουσική. «Σημείο αναφοράς για την καλλιτεχνική μου υπόσταση αποτελούν ταινίες όπως «Ταξιτζής», «Ένταση», «Nashville» κ.ά.. Αποτελούν ιστορίες που θα μείνουν για πάντα στον χρόνο και θα δημιουργούν ερωτήματα στους θεατές αντί να τους ταΐζουν έτοιμες απαντήσεις», σχολιάζει ο Ζάλερ.