Mercedes A-Class: Η πιο high tech κούκλα από την Γερμανία!

10 Ιουνίου, 2018
Die neue A-Klasse Kroatien 2018; W177
Die neue A-Klasse Kroatien 2018; W177
Die neue A-Klasse Kroatien 2018; W177
Die neue A-Klasse Kroatien 2018; W177
Die neue A-Klasse Kroatien 2018; W177
Die neue A-Klasse Kroatien 2018; W177
Die neue A-Klasse Kroatien 2018; W177
Die neue A-Klasse Kroatien 2018; W177
Die neue A-Klasse Kroatien 2018; W177
Die neue A-Klasse Kroatien 2018; W177

Η νέα A-Class επανακαθορίζει την έννοια της σύγχρονης πολυτέλειας στην compact κατηγορία και προκαλεί επανάσταση με τον εσωτερικό σχεδιασμό και την πρωτοποριακή τεχνολογία της. Χάρη στο νέο διαδραστικό σύστημα τηλεματικής MBUX δίνει νέα διάσταση στην εμπειρία του χρήστη και εντυπωσιάζει με τις επιπλέον λειτουργίες και τα συστήματα που προσφέρει και που μέχρι πρότινος εξόπλιζαν μεγαλύτερα μοντέλα στην γκάμα της Mercedes-Benz.

«Με την τέταρτη γενιά της A-Class επαναπροσδιορίζουμε τη σύγχρονη πολυτέλεια modern luxury στην compact κατηγορία και γι’ αυτό επιλέξαμε έναν συνδυασμό ασυμβίβαστης δυναμικής σχεδίασης με μια έξυπνη λειτουργική ιδέα», λέει χαρακτηριστικά η Britta Seeger, Μέλος του Δ.Σ. της Daimler AG, Υπεύθυνη για τις Πωλήσεις των Επιβατηγών Οχημάτων Mercedes-Benz.

 

«Οι νέες τεχνολογίες πρέπει να δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στους ανθρώπους και να διευκολύνουν τη ζωή τους. Η νέα A-Class το επιτυγχάνει με πολλούς τρόπους και γίνεται έτσι μια συναισθηματικά ελκυστική και ευφυής σύντροφος», αναφέρει ο Ola Kälenius, Μέλος του Δ. Σ. της Daimler AG, Υπεύθυνος Έρευνας και Ανάπτυξης της Mercedes-Benz.

 

Στα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της νέας A-Class περιλαμβάνεται το εντελώς νέο σύστημα πολυμέσων MBUX – Mercedes-Benz User Experience. Πρόκειται για ένα είδος «συναισθηματικής» σύνδεσης ανάμεσα στον οδηγό, το όχημα και τους επιβάτες, καθώς διαθέτει δυνατότητα εκμάθησης μέσω τεχνητής νοημοσύνης. Επιπλέον, ως μέρος της φιλοσοφίας Intelligent Drive συναντάμε στη νέα A-Class ένα εξελιγμένο σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συγκεκριμένες οδηγικές καταστάσεις και για πρώτη φορά περιλαμβάνεται σε όχημα της κατηγορίας.

Ο ορισμός της «μοντέρνας πολυτέλειας» επαναπροσδιορίζεται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου το «Avant-garde» ταμπλό οργάνων και ο μοντέρνος θάλαμος των επιβατών προσδίδουν μοναδικό στιλ. Επιπλέον, στο ταμπλό ενσωματώνονται δύο οθόνες που ξεκινούν από μέγεθος 7 ιντσών (βασική έκδοση) και φτάνουν έως τις 10.25 ίντσες (26 cm) για να δημιουργήσουν ένα εντελώς αυτόνομο σύνολο ευρείας οθόνης.

Επίσης, ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στη λειτουργικότητα και την χρηστικότητα, αφού η νέα A-Class προσφέρει καλύτερη περιμετρική ορατότητα, αυξημένους χώρους στο ύψος των ώμων, των χεριών και του κεφαλιού και ο χώρος αποσκευών είναι σημαντικά μεγαλύτερος σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Τέλος, στον τομέα των επιδόσεων μία νέα γκάμα αποδοτικών κινητήρων εγγυάται ακόμη μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση και άνεση.

 

Η νέα A-Class ήρθε στη χώρα μας και είναι διαθέσιμη προς παραγγελία στις παρακάτω εκδόσεις και τιμές:

A 200 A 250 (Auto) A 180 d (Auto)
Κιβώτιο ταχυτήτων MT 6 7G-DCT 7G-DCT
Ισχύς (kW/hp) 120/163 165/224 85/116
σε rpm 5,500 5,500 4,000
Μέγιστη ροπή (Nm) 250 350 260
σε rpm 1,620 1,800 1,750-2,500
Κατανάλωση καυσίμου,
NEDC συνδυασμένος κύκλος (l/100 km) 6.3-5.8 6.5-6.2 4.5-4.1
Εκπομπές CO22
NEDC συνδυασμένος κύκλος (g/km) 144-133 149-141 118-108
Επιτάχυνση
0-100 km/h (s) 8.2 6.2 10.5
Μέγιστη ταχύτητα (km/h) 225 250 202
Μήκος/πλάτος/ύψος (mm) 4,419/
1,796/
1,440 4,419/
1,796/
1,445 4,419/
1,796/
1,440
Μεταξόνιο (mm) 2,729

Προτεινόμενες τιμές Λιανικής €32.605 €44.120 €32.288

Ο κυριότερος βασικός εξοπλισμός των μοντέλων στην Ελλάδα:

• Ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας
• Active Brake Assist
• Αερόσακος γονάτων οδηγού
• Mercedes-Benz σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης
• Μονάδα επικοινωνιών (LTE) για τη χρήση υπηρεσιών Mercedes me connect
• Χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι
• CRUISE CONTROL – Σύστημα ρύθμισης ταχύτητας
• THERMATIC – σύστημα κλιματισμού
• Προεγκατάσταση ψηφιακού ραδιοφώνου
• DYNAMIC SELECT
• Δερμάτινο τιμόνι νέας γενιάς με πλήκτρα αφής και ενσωματωμένο Cruise Control Τιμόνι νέας γενιάς με πλήκτρα αφής και ενσωματωμένο Cruise Control
• Touchpad με κομψή σχεδίαση
• MBUX σύστημα πολυμέσων CONNECT 20
• Πακέτο Style
• Ζάντες αλουμινίου (16″) 40.6 cm, σχεδιασμός 5 διπλών ακτίνων
• Πακέτο άνεσης καθισμάτων
• Σύστημα προστασίας πεζών
• Πακέτο φωτισμού και ορατότητας
345 • Υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής
• Κάμερα οπισθοπορείας

 

Εξωτερική σχεδίαση: Απλότητα
Η λιτή σχεδίαση με έμφαση στις επιφάνειες της νέας A-Class αποτελεί το επόμενο βήμα στη σχεδιαστική φιλοσοφία της Mercedes-Benz. Με βάση την compact σχεδίαση δύο όγκων, η βελτίωση των διαστάσεων και των αναλογιών οδήγησε σε μία νέα ερμηνεία της Mercedes-Benz A-Class.
Το εξωτερικό της νέας A-Class εκφράζει σπορ διάθεση, δυναμισμό και συναίσθημα. Η καινοτόμος σχεδίαση του μπροστινού τμήματος με το χαμηλωμένο καπό, τους επίπεδους προβολείς LED (προαιρετικά) με στοιχεία χρωμίου και τα φώτα πορείας ημέρας που παραπέμπουν σε φωτιστικά σώματα δημιουργούν μια ελκυστική και σαγηνευτική εμφάνιση. Η εντυπωσιακή μάσκα ψυγείου με το αστέρι της Mercedes, το περίγραμμα της οποίας ανοίγει προς τη βάση, διαθέτει στοιχεία σε εμφάνιση diamond (προαιρετικά) και μία κεντρική γρίλια που υπογραμμίζει τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου.

 

Το μακρύτερο μεταξόνιο και η χαρακτηριστική γραμμή που διατρέχει τις πλευρές του αυτοκινήτου κάνουν το αυτοκίνητο να φαίνεται πιο μακρύ. Το καπό έχει πιο έντονη κλίση απ’ ό,τι στην προηγούμενη σειρά μοντέλου, τονίζοντας το δυναμικό, κάθετο μπροστινό τμήμα. Οι μεγαλύτεροι θόλοι τροχών για ζάντες 16 έως 19 ιντσών αναδεικνύουν τον σπορ χαρακτήρα της νέας A-Class και την κάνουν να πατάει ακόμα πιο στιβαρά στο δρόμο. Το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου δείχνει φαρδύτερο χάρη στις εντονότερες καμπύλες του πίσω μέρους της καμπίνας, το οποίο τονίζει και τους ώμους. Σε αυτό βοηθούν οι πιο αραιοί πίσω ανακλαστήρες και ο αρθρωτός πίσω προφυλακτήρας δύο τμημάτων. Τα επίπεδα πίσω φώτα αποτελούνται από δύο τμήματα.
Με τιμή cd από 0,25 και μετωπική επιφάνεια (A) 2,19 τ.μ., η νέα A-Class είναι ο ηγέτης της αεροδυναμικής στην κατηγορία της, ξεπερνώντας την προκάτοχό της (τιμή cd: από 0,26/μετωπική επιφάνεια: 2.20 τ.μ.). Για πρώτη φορά στην κατηγορία compact, η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί ένα AIRPANEL δύο τμημάτων (προαιρετικό). Οι ρυθμιζόμενες γρίλιες του συστήματος που βρίσκεται πίσω από τη μάσκα ψυγείου ανοίγουν ανάλογα με τις ανάγκες για ψύξη. Ένα συμπληρωματικό σύστημα με γρίλιες στην εισαγωγή αέρα κάτω από την πινακίδα κυκλοφορίας βελτιώνει ακόμα περισσότερο την απόδοση του συστήματος.

 

Εσωτερική σχεδίαση: Επανάσταση εκ των έσω
Το εσωτερικό της νέας A-Class έχει επαναπροσδιοριστεί πλήρως χάρη στη μοντέρνα και πρωτοποριακή του εμφάνιση. Η Mercedes-Benz υιοθέτησε μια ολοκαίνουργια προσέγγιση, προκαλώντας επανάσταση στην κατηγορία compact με μια νέα αίσθηση ευρυχωρίας. Η μοναδική εσωτερική αρχιτεκτονική χαρακτηρίζεται ιδιαιτέρως από την πρωτοποριακή σχεδίαση του ταμπλό: για πρώτη φορά, καταργείται τελείως το κάλυπτρο πάνω από το κόκπιτ. Έτσι, το κυρίως τμήμα του ταμπλό σε σχήμα φτερού εκτείνεται αδιάκοπα από τη μία μπροστινή πόρτα μέχρι την άλλη. Η οθόνη Widescreen (προαιρετικά) είναι τελείως ελεύθερη. Άλλο ένα χαρακτηριστικό στοιχείο είναι τα σπορτίφ στόμια αεραγωγών που θυμίζουν τουρμπίνα.

 

 

Το ταμπλό χωρίζεται σε δύο τρισδιάστατα, οριζόντια τμήματα: το κάτω τμήμα διαχωρίζεται οπτικά από το επάνω τμήμα του ταμπλό με ένα “αυλάκι” και μοιάζει να αιωρείται μπροστά από το ταμπλό. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός ενισχύει αυτό το αποτέλεσμα, τονίζοντας την αίσθηση του αιωρούμενου στοιχείου. Τα 64 χρώματα του προαιρετικού ατμοσφαιρικού φωτισμού προσφέρουν πενταπλάσιους χρωματισμούς σε σχέση με πριν: τα διάφορα χρώματα συνθέτουν δέκα χρωματικούς συνδυασμούς, για να προσφέρουν πρωτοποριακό φωτισμό με θεαματικές εναλλαγές χρωμάτων.

 

Η τελείως ελεύθερη οθόνη διατίθεται σε τρεις εκδόσεις:
• με δύο οθόνες 7 ιντσών (17.78 cm),
• με μία οθόνη 7 ιντσών και μία οθόνη 10,25 ιντσών (26 cm), και
• με δύο οθόνες 10,25 ιντσών.
MBUX – Mercedes-Benz User Experience: Ασυναγώνιστη εμπειρία
Η νέα A-Class είναι το πρώτο μοντέλο Mercedes-Benz που διαθέτει το ολοκαίνουργιο σύστημα πολυμέσων MBUX – Mercedes-Benz User Experience, το οποίο επίσης αναγγέλλει μια νέα εποχή συνδεσιμότητας Mercedes me. Μοναδικό χαρακτηριστικό αυτού του συστήματος είναι η ικανότητά του να μαθαίνει χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη. Το MBUX προσαρμόζεται στις απαιτήσεις και τις συνήθειες κάθε χρήστη. Έτσι δημιουργεί μια συναισθηματική σύνδεση ανάμεσα στο όχημα, στον οδηγό και τους επιβάτες.

 

 

Στα δυνατά του σημεία περιλαμβάνονται επίσης το κόκπιτ με ευρεία οθόνη (Widescreen cockpit) υψηλής ανάλυσης και λειτουργία αφής της οθόνης πολυμέσων, η οθόνη πλοήγησης με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας και ο έξυπνος φωνητικός έλεγχος με αναγνώριση φυσικού λόγου που ενεργοποιείται με τη φράση “Hey Mercedes”. Διατίθεται επίσης μια οθόνη head-up. Η οθόνη αφής αποτελεί μέρος του ολοκληρωμένου σχεδιασμού ελέγχου μέσω αφής του MBUX – μιας τριάδας που περιλαμβάνει την οθόνη αφής, το touchpad στην κεντρική κονσόλα και τα πλήκτρα ελέγχου αφής στο τιμόνι.

 

Το MBUX προκαλεί επανάσταση στην εμπειρία χρήστη μέσα στο αυτοκίνητο. Ελκυστικά χαρακτηριστικά προβολής υπογραμμίζουν την ευκολία κατανόησης του συστήματος ελέγχου και ενθουσιάζουν με εντυπωσιακά τρισδιάστατα γραφικά ύψιστης ανάλυσης, τα οποία παρέχονται, δηλαδή υπολογίζονται και εμφανίζονται, σε πραγματικό χρόνο.
Η συλλογή εφαρμογών Mercedes me μπορεί να τοποθετηθεί ως εικονίδιο στην οθόνη με τρόπο φιλικό προς το χρήστη και να ταξινομηθεί ελεύθερα στην αρχική σελίδα, όπως όλες οι υπόλοιπες βασικές εφαρμογές. Επιπλέον, στο MBUX εμφανίζονται προαιρετικά online πληροφορίες, όπως οι ισχύουσες τιμές των πρατηρίων καυσίμου ή οι θέσεις στάθμευσης σε πολυώροφους χώρους στάθμευσης. Η online ενημέρωση είναι ένας εύκολος τρόπος εισαγωγής νέου περιεχομένου στο MBUX.

 

Οι νέες υπηρεσίες On-Street Prediction, Real-Time Information και Off-Street Information του Mercedes me connect επιτρέπουν στους οδηγούς αυτοκινήτων Mercedes-Benz να εξοικονομούν πολύτιμο χρόνο μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές κατά την αναζήτηση θέσης στάθμευσης. Οι πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο βασίζονται μεταξύ άλλων σε οχήματα Mercedes-Benz που βγήκαν μόλις από κάποια θέση στάθμευσης ή πέρασαν μπροστά από πιθανές θέσεις στάθμευσης (οι υπηρεσίες δεν είναι ακόμα διαθέσιμες στην Ελλάδα).
Ευρυχωρία και καθίσματα: H A-Class μεγάλωσε

 

Παρά την σπορ εμφάνισή της, η νέα A-Class έχει γίνει πολύ πιο χρηστική, με αποτέλεσμα να είναι πιο νεανική, αλλά ταυτόχρονα πιο ώριμη από ποτέ. Ο μεγαλύτερος χώρος στο ύψος των ώμων, των γονάτων και των κεφαλιών, καθώς και η ευκολότερη πρόσβαση στο πίσω μέρος όπως άλλωστε και ο μεγαλύτερος χώρος αποσκευών, ιδανικός για οικογένειες και δραστηριότητες αναψυχής ανήκουν στα μεγάλα «συν» της νέας A-Class. Επιπλέον, έχει βελτιωθεί σημαντικά η περιμετρική ορατότητα. Αυτό ενισχύει τόσο την ασφάλεια όσο και την αίσθηση ευρυχωρίας.

 

 

Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών πίσω από τα πίσω καθίσματα είναι 370 λίτρα – αυξημένος κατά 29 λίτρα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Χάρη στα πίσω φώτα δύο τμημάτων, το άνοιγμα φόρτωσης είναι κατά 20 cm φαρδύτερο από πριν, και το δάπεδο χώρου αποσκευών είναι κατά 11,5 cm μακρύτερο. Σε συνδυασμό με το πακέτο χώρου φόρτωσης, η πλάτη των πίσω καθισμάτων μπορεί να τοποθετηθεί πιο όρθια, π.χ. για να χωρέσουν ογκώδη κουτιά. Εξίσου πρακτικός είναι και ο σχεδιασμός των αποθηκευτικών χώρων: Η θήκη μικροαντικειμένων στην κεντρική κονσόλα μπροστά από το μοχλό ταχυτήτων είναι σημαντικά μεγαλύτερη. Σημαντικές προσπάθειες πραγματοποιήθηκαν και για να βελτιωθεί η περιμετρική ορατότητα. Συνολικά, η περιοχή που κρύβουν οι κολώνες έχει μειωθεί κατά 10% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Ταυτόχρονα, κάνουν την εμφάνισή τους χαρακτηριστικά άνεσης από υψηλότερες κατηγορίες οχημάτων: προαιρετικά, και για πρώτη φορά σε αυτή τη σειρά μοντέλων, τα μπροστινά καθίσματα δεν διατίθενται μόνο με θέρμανση αλλά και με κλιματισμό καθίσματος, ενώ προσφέρεται και πακέτο εργονομικών καθισμάτων με λειτουργία μασάζ. Με το πακέτο εργονομικών καθισμάτων, τα πλευρικά τμήματα του καθίσματος και η οσφυϊκή στήριξη μπορούν να ρυθμίζονται ξεχωριστά χάρη σε μια ηλεκτρική αντλία πεπιεσμένου αέρα. Οι αεροθάλαμοι προσφέρουν λειτουργία μασάζ στην οσφυϊκή περιοχή.

Για τη νέα Α-Class στην Ελλάδα διατίθενται δύο διαφορετικοί τύποι καθισμάτων: το κάθισμα comfort και το σπορ κάθισμα με ενιαία εμφάνιση.
Το κάθισμα comfort (βασικός εξοπλισμός) περιλαμβάνει ρύθμιση ύψους καθίσματος συνοδηγού και ρύθμιση κλίσης/βάθους έδρας των μπροστινών καθισμάτων. Με το σύστημα κλιματισμού (προαιρετικός εξοπλισμός) στα μπροστινά καθίσματα, τοποθετείται ένας ακτινικός ανεμιστήρας στην έδρα και στην πλάτη κάθε καθίσματος. Ο αέρας που διέρχεται από το διάτρητο κάλυμμα του καθίσματος ρέει μέσα από το σκελετό του καθίσματος και διοχετεύεται προς τα κάτω και πίσω.

 

Αθόρυβη λειτουργία: η ήρεμη δύναμη
Τα χαρακτηριστικά αθόρυβης οδήγησης χωρίς κραδασμούς αποτελούν σημαντικό παράγοντα της πιο ώριμης, πολυτελούς αίσθησης οδήγησης της νέας A Class. Εκτός από την αποτελεσματική απομόνωση της ανάρτησης από το αμάξωμα και τα αεροακουστικά μέτρα, καθοριστικό ρόλο παίζει το ίδιο το αμάξωμα. Κατά την ανάπτυξη της A Class, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην συνολικά υψηλή δομική ακαμψία και στα σημεία σύνδεσης ανάμεσα στο αμάξωμα, την ανάρτηση και το σύστημα κίνησης. Σημαντική αύξηση της ακαμψίας στα σημεία άσκησης φορτίου επιτεύχθηκε ειδικά στα σημεία σύνδεσης της ανάρτησης, τα οποία παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο για το θόρυβο από το δρόμο, μειώνοντας έτσι αισθητά τη στάθμη θορύβου στο εσωτερικό.
Ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός της ηχομόνωσης στη νέα A-Class περιλαμβάνει στοιχεία, όπως η διαμόρφωση των συστημάτων διαχείρισης αέρα ή των διακοσμητικών στοιχείων στο εσωτερικό, ώστε να βελτιωθεί η ηχομόνωση. Επιπλέον, έχουν μειωθεί σημαντικά οι αεροδυναμικοί θόρυβοι σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο.
Παθητική ασφάλεια και άνεση κορυφαίου επιπέδου!
Δύο χαρακτηριστικά που συνοδεύουν όλα τα μοντέλα της Mercedes-Benz είναι χωρίς αμφιβολία τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας και άνεσης που προσφέρουν. Στη νέα A-Class ο συνδυασμός τους έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο για αυτοκίνητο της compact κατηγορίας, αφού αλληλοσυμπληρώνονται ώστε ο οδηγός, μαζί με το πρωτοπόρο σύστημα MBUX και τα νέα μηχανικά σύνολα πετρελαίου και βενζίνης, να απολαμβάνει μία ολοκληρωμένη εμπειρία οδήγησης όμοια της οποίας δεν έχει βιώσει ξανά!

Το άκαμπτο και έξυπνα σχεδιασμένο αμάξωμα της αποτελεί τη βάση ενίσχυσης της συμπεριφοράς της, τόσο σε επίπεδο παθητικής ασφάλειας όσο και σε επίπεδο ευχάριστης ακουστικής εντός της καμπίνας της. Οι ειδικά μελετημένες ζώνες παραμόρφωσης ενισχύουν ακόμα περισσότερο την προστασία των επιβατών της ενώ έχουν ληφθεί επιπλέον μέτρα για την αθόρυβη λειτουργία του αυτοκινήτου. Το βάρος του αμαξώματος ωστόσο, διατηρείται στο ίδιο χαμηλό επίπεδο, όπως και το προηγούμενο μοντέλο.

Η νέα A-Class αποτελεί το πρώτο μοντέλο της Mercedes-Benz που έχει αναπτυχθεί στο νέο Τεχνολογικό Κέντρο Ασφάλειας Οχημάτων (Technology Centre for Vehicle Safety (TFS)) στη Στουτγάρδη. Στη σχεδίαση των δομών του αυτοκινήτου ελήφθησαν υπόψη διάφορα πορίσματα από τη ενδελεχή διερεύνηση πραγματικών ατυχημάτων. Κάθε εξάρτημα του αμαξώματος αναπτύχθηκε σύμφωνα με τα προβλεπόμενα φορτία και καταπονήσεις, όσον αφορά στη γεωμετρία, στο πάχος των υλικών, στην τεχνολογία συναρμογών και στην ποιότητα των υλικών (αυξημένο ποσοστό φύλλων χάλυβα υψηλής και υπέρ-υψηλής αντοχής).
Στο επίκεντρο του σχεδιασμού ασφάλειας βρίσκεται ο άκαμπτος κλωβός επιβατών, ο οποίος διαθέτει εξαιρετική ακαμψία, όταν υπόκειται στα υψηλά φορτία καταπονήσεων που συνεπάγεται ένα ατύχημα.

Αντίστοιχα, η αντοχή ολόκληρου του πλευρικού τμήματος του αυτοκινήτου αυξάνεται κατακόρυφα εξαιτίας των χαλύβδινων θυρών που διαθέτουν πλέον ειδικές ενισχύσεις, ενώ πρόσθετη προστασία παρέχεται από στοιχεία απόσβεσης κρούσεων στις πλαϊνές επενδύσεις των καθισμάτων και της κολώνας Β.

Ταυτόχρονα, με την διαφοροποίηση των επιπέδων ακαμψίας της κολώνας Β – το άνω τμήμα της είναι πλήρως άκαμπτο ενώ το κάτω ελαφρώς λιγότερο – επιτυγχάνονται πολύ υψηλά επίπεδα ασφάλειας σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης ή ακόμα και ανατροπής.
Οι λεγόμενες χειρολαβές θυρών αδράνειας είναι μία ακόμα τεχνολογική καινοτομία προερχόμενη απευθείας από το Τμήμα Έρευνας Ατυχημάτων της Daimler. Αποτρέπουν πιο αξιόπιστα το ακούσιο άνοιγμα των θυρών κατά τη διάρκεια ατυχήματος, καθώς η πόρτα παραμένει κλειδωμένη στη θέση της όταν υφίσταται τις βίαιες δυνάμεις σύγκρουσης.

Για την προστασία πεζών, η νέα A-Class είναι εξοπλισμένη με το ενεργό καπό κινητήρα, το οποίο ανυψώνεται κατά 80 mm περίπου μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται πρόσθετος χώρος μεταξύ του καπό και του κινητήρα. Η προστασία αυτή αυξάνεται ακόμα περισσότερο χάρη σε μία σχετικά εύκαμπτη εγκάρσια δοκό κάτω από το παρμπρίζ, η οποία χάρη στο ειδικό σχήμα της μπορεί να υποχωρεί σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό και να απορροφά την ισχύ κρούσης του κεφαλιού του.
Η νέα A-Class περιλαμβάνει αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, αερόσακο γονάτων οδηγού και αερόσακους παραθύρων στο βασικό εξοπλισμό. Σε αντίθεση με πολλά ανταγωνιστικά μοντέλα, ο αερόσακος παραθύρου καλύπτει και την κολώνα A για πιο ολοκληρωμένη προστασία των επιβατών. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης πλευρικοί αερόσακοι θώρακα/λεκάνης μπροστά, ενώ προαιρετικά διατίθενται και για τους πίσω επιβάτες.

 

Intelligent Drive: λειτουργίες από την S-Class
Η νέα A-Class είναι εξοπλισμένη με τα πλέον σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης παρέχοντας συνεργατική υποστήριξη στον οδηγό και εκτοξεύοντας την ενεργητική ασφάλεια στο υψηλότερο επίπεδο για αυτή την κατηγορία, με λειτουργίες δανεισμένες από την S Class. Για πρώτη φορά, η A-Class έχει τη δυνατότητα να οδηγεί ημί-αυτόνομα. Για να το κάνει αυτό, παρακολουθεί στενά την κατάσταση της κυκλοφορίας: βελτιωμένα συστήματα καμερών και ραντάρ της επιτρέπουν να βλέπει μπροστά σε απόσταση έως και 500 μ. Επιπλέον, η A-Class χρησιμοποιεί δεδομένα χαρτών και πλοήγησης για τις λειτουργίες υποβοήθησης. Για παράδειγμα, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης απόστασης DISTRONIC, που αποτελεί μέρος του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης, έχει την ικανότητα να υποστηρίζει τον οδηγό σε διάφορες οδηγικές καταστάσεις και να προσαρμόζει προνοητικά και αυτόματα την ταχύτητα, π.χ. όταν το αυτοκίνητο πλησιάζει σε στροφές, διασταυρώσεις ή κυκλικούς κόμβους. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης π.χ. ενεργό σύστημα υποβοήθησης ακινητοποίησης έκτακτης ανάγκης και το διαισθητικό ενεργό σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας.
Η νέα A-Class περιλαμβάνει τη διευρυμένη ενεργή υποβοήθηση πέδησης (Active Brake Assist) στο βασικό εξοπλισμό. Ανάλογα με την κατάσταση, αυτό το σύστημα μπορεί να μειώσει αποτελεσματικά τις επιπτώσεις των προσκρούσεων σε προπορευόμενα οχήματα που κινούνται αργά, φρενάρουν ή είναι σταματημένα, των συγκρούσεων με πεζούς και ποδηλάτες που διασχίζουν το δρόμο, ή και να αποτρέψει τελείως τις συγκρούσεις.

 

Το σύστημα PRE-SAFE® PLUS μπορεί να ανιχνεύσει μια επικείμενη οπίσθια σύγκρουση. Εάν ο κίνδυνος σύγκρουσης παραμένει, το σύστημα μπορεί επίσης να ακινητοποιήσει με ασφάλεια το αυτοκίνητο ενώ αυτό είναι σταματημένο, και να ελαχιστοποιήσει τον κίνδυνο τραυματισμών, μειώνοντας το απότομο τράνταγμα προς τα εμπρός που προκαλείται από μια οπίσθια σύγκρουση.

 

Προβολείς MULTIBEAM LED: βέλτιστη ορατότητα σε όλες τις συνθήκες
Οι προαιρετικοί προβολείς MULTIBEAM LED αποτελούν άλλο ένα παράδειγμα μεταφοράς τεχνολογίας από την πολυτελή κατηγορία στην κατηγορία compact. Επιτρέπουν ταχύτατη και απολύτως ακριβή, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη προσαρμογή των προβολέων στην τρέχουσα κατάσταση κυκλοφορίας. Μέσα σε κάθε προβολέα υπάρχουν 18 λυχνίες LED που ενεργοποιούνται ξεχωριστά. Το χρώμα φωτισμού των LED, που μοιάζει με το φως ημέρας, δεν κουράζει τα μάτια και ευνοεί τη συγκέντρωση. Ο δρόμος μπροστά φωτίζεται αποτελεσματικά με μέγιστη ακρίβεια. Εναλλακτικά, μπορείτε να επιλέξετε προβολείς LED High Performance. Στο βασικό εξοπλισμό, η νέα A-Class διαθέτει προβολείς αλογόνου με ενσωματωμένα φώτα πορείας ημέρας LED.

 

Νέοι αποδοτικοί βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες
Αρχικά, στο λανσάρισμα της A Class στην αγορά, είναι διαθέσιμες οι τρεις παρακάτω εκδόσεις κινητήρα :

• A 200 (120 kW/163 hp, 250 Nm), με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G DCT (κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο 5,2 l/100 km, εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο 120 g/km) ή μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων (κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο 5,8 l/100 km, εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο 133 g/km)

• A 250 με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G-DCT (165 kW/224 hp), 350 Nm, κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο 6,2 l/100 km, εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο 141 g/km)

• A 180 d με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G-DCT (85 kW/116 hp), 260 Nm – κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο 4,1 l/100 km, εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο 108 g/km)

Τα μοντέλα της νέας A-Class εξοπλίζονται με νέους, αποδοτικούς κινητήρες: Αρχικά θα είναι διαθέσιμοι δύο νέοι τετρακύλινδροι βενζινοκινητήρες. Οι καινοτομίες στον κινητήρα M 282 με κυβισμό 1,33 λίτρων και ισχύ έως 120 kW περιλαμβάνουν το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (στην αρχή σε συνδυασμό με το κιβώτιο ταχυτήτων 7G-DCT) και το τριγωνικό σχήμα της κυλινδροκεφαλής. Ο δεύτερος νέος βενζινοκινητήρας είναι ο 2λιτρος M 260 με ισχύ 165 kW και ροπή στρέψης 350 Nm.

Στα νέα χαρακτηριστικά περιλαμβάνεται το CAMTRONIC για τον εκκεντροφόρο εισαγωγής. Και οι δύο βενζινοκινητήρες διαθέτουν φίλτρο σωματιδίων στο βασικό εξοπλισμό.
Νέος είναι και ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας (OM 608) με κυβισμό 1,5 λίτρων, ισχύ έως 85 kW και ροπή στρέψης έως 260 Nm. Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του είναι το σύστημα ελέγχου εκπομπών με τεχνολογία AdBlue®κοντά στον κινητήρα, ο στροβιλοσυμπιεστής με βελτιστοποιημένη απόκριση και η ψύξη αέρα υπερπλήρωσης με νερό. Επιπλέον, χρησιμοποιείται για πρώτη φορά ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G-DCT. Θα ακολουθήσουν και άλλοι νέοι κινητήρες. Το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει χωρητικότητα 43 λίτρα στο βασικό εξοπλισμό, ενώ για τα κορυφαία μοντέλα διατίθεται προαιρετικά ένα ρεζερβουάρ 51 λίτρων.

Κατ’ επιλογή, η νέα A-Class διατίθεται με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC με πλήρως μεταβαλλόμενη κατανομή ροπής. Το σπορ σύστημα τετρακίνησης έχει εξελιχθεί ακόμα περισσότερο και πλέον προσφέρει μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση και αποδοτικότητα. Με το διακόπτη DYNAMIC SELECT, ο οδηγός μπορεί να προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά του 4MATIC περισσότερο απ’ ό,τι μέχρι τώρα. Στα επιμέρους συστήματα του 4MATIC περιλαμβάνεται το βοηθητικό κιβώτιο πίσω άξονα, το οποίο είναι ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, και το πίσω διαφορικό με ενσωματωμένο πολύδισκο συμπλέκτη. Ο συμπλέκτης δεν ελέγχεται πλέον ηλεκτροϋδραυλικά, αλλά ηλεκτρομηχανικά.

 

Ανάρτηση: ευκίνητη και άνετη
Στην A-Class, υπάρχει δυνατότητα επιλογής συστήματος ανάρτησης, ανάλογα με την έκδοση κινητήρα και τις προτιμήσεις του οδηγού. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τροχοί 16 ιντσών. Το DYNAMIC SELECT αποτελεί βασικό εξοπλισμό και, με το πάτημα ενός κουμπιού, εξασφαλίζει μια ξεχωριστή εμπειρία οδήγησης σε συνδυασμό με την ανάρτηση με ενεργά μεταβαλλόμενη απόσβεση (προαιρετικά).
Όπως και οι προκάτοχοί της, η νέα A-Class διαθέτει μπροστινή ανάρτηση με γόνατα McPherson. Οι πιο ισχυρές εκδόσεις, όπως η A 250 και όλα τα μοντέλα 4MATIC, καθώς και τα μοντέλα με προσαρμοζόμενη απόσβεση ή μεγαλύτερους τροχούς διαθέτουν υπερσύγχρονη πίσω ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων. Ο πίσω άξονας είναι στερεωμένος σε έναν φορέα, ο οποίος απομονώνεται από το αμάξωμα με λαστιχένια έδρανα, ώστε να μεταφέρονται λιγότεροι κραδασμοί από την ανάρτηση στο αμάξωμα. Συνολικά, η αναλογία αλουμινίου στα εξαρτήματα της ανάρτησης είναι από τις υψηλότερες σε σύγκριση με οποιοδήποτε σύστημα ανάρτησης αυτής της κατηγορίας οχημάτων. Τα μοντέλα A 200 και A 180 d έχουν πίσω ανάρτηση ημιάκαμπτου άξονα.
Στο βασικό εξοπλισμό, η νέα A-Class περιλαμβάνει ανάρτηση ανέσεων με χαλύβδινα ελατήρια και DYNAMIC SELECT. Χαμηλωμένη κατά 15 χιλιοστά, η ανάρτηση ανέσεων διαθέτει ειδικά διαμορφωμένα ελατήρια και αμορτισέρ για πιο σπορ χαρακτηριστικά. Η ανάρτηση με ενεργά μεταβαλλόμενη απόσβεση επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει τα χαρακτηριστικά απόσβεσης που προτιμά.