Η Hyundai κατάφερε να κάνει το «ταπεινό» ηλεκτρικό της αυτοκίνητο Ioniq 5 ένα πραγματικό τέρας και το όνειρο των απανταχού fans του drift!
Οι δύο ηλεκτροκινητήρες του διαθέτουν συνδυασμένη ισχύ 600 ίππων, η οποία όμως μπορεί να αυξηθεί στους 641 ίππους μέσω μιας νέας λειτουργίας που ονομάζεται “N Grin Boost” και παρέχει επιπλέον ισχύ μέσω ενός μετατροπέα δύο σταδίων. Αυτό επιτρέπει στο Ioniq 5 N να επιτύχει χρόνο 0-100 3,4 δευτερόλεπτα, 0,1 δευτερόλεπτα ταχύτερα από μια Porsche 911 Carrera S. Όσον αφορά την τελική ταχύτητα, το Ioniq 5 N μπορεί να φτάσει τα 260 χιλιόμετρα την ώρα.
Οι μετρήσεις ταχύτητας μιλούν από μόνες τους, αποδεικνύοντας ότι το Ioniq 5 N δεν είναι απλώς ένα άρτια σχεδιασμένο όχημα. Σύμφωνα με τη Hyundai, το όχημα αυτό δείχνει τις πραγματικές δυνατότητες ενός αυτοκινήτου που φέρει το σήμα «Ν». Έτσι ο οδηγός του μπορεί να είναι σίγουρος ότι θα απολαύσει ένα καθημερινό σπορ όχημα το οποίο όμως μπορεί να γίνει διασκεδαστικό και σε μια πίστα ενώ δεν θα πει όχι και στο drift!
Παρόλο που οι διπλοί κινητήρες και η μεγάλη ιπποδύναμη σίγουρα βοηθούν στην ταχύτητα στην ευθεία, η Hyundai ήθελε το πρώτο της EV επιδόσεων να διαπρέπει στις στροφές. Το αποτέλεσμα δεν ήταν απλά ικανοποιητικό αλλά έκανε τους ανθρώπους της Hyundai να αποκαλούν το όχημα αυτό “Corner Rascal”. Μάλιστα η Hyundai έχει καταβάλει μεγάλη προσπάθεια να ενισχύσει το αμάξωμα του Ioniq 5 N σε σχέση με το βασικό μοντέλο με 42 επιπλέον σημεία συγκόλλησης για να διατηρήσει το αυτοκίνητο την καλύτερη δυνατή συμπεριφορά του σε μια πίστα με αρκετές στροφές.
Φτιαγμένο για την πίστα
Για τις επιδόσεις στην πίστα η Hyundai ακολούθησε την παράδοση που θέλει το αυτοκίνητο να έχει απίστευτη ισχύ. Άλλωστε αν δώσεις σε ένα οικογενειακό EV αρκετή ιπποδύναμη και τετρακίνηση, έχεις στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο με ικανές επιδόσεις. Εδώ υπάρχει ακόμη και μια ενσωματωμένη ρύθμιση “N Race” η οποία με την σειρά της δίνει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στις λειτουργίες “Sprint” ή “Endurance”. Έτσι ο οδηγός έχει είτε μεγαλύτερη αυτονομία μπαταρίας είτε απόλυτες επιδόσεις ανάλογα με το είδος του αγώνα στον οποίο τρέχει.
Το Ioniq 5 N όμως προσφέρει και μια εξαιρετική καθημερινή οδηγική εμπειρία χάρη στο e-shift το οποίο προσομοιάζει ένα συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων. Μάλιστα αν δεν είστε λάτρης της ήσυχης οδήγησης το αυτοκίνητο μπορεί να αναπαράγει έναν φουτουριστικό ήχο ηλεκτρικού οχήματος μέσω του συστήματος ηχείων ή ακόμη και ήχους κινητήρα και εξάτμισης!
Η τιμή δεν έχει αποκαλυφθεί ακόμη και η Hyundai δεν έχει δηλώσει την εκτιμώμενη αυτονομία του. Το στάνταρ AWD Ioniq 5 έχει ονομαστική αυτονομία 428 χιλιομέτρων, αλλά αυτή η πιο ισχυρή έκδοση μάλλον δεν θα μπορεί να προσφέρει τόσο μεγάλες δυνατότητες ταξιδιού.