Η Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας Κυκλοφορίας ξεκίνησε επίσημη έρευνα μετά από καταγγελίες ότι σε διάφορα οχήματα Model Y της Tesla υπάρχουν σοβαρά κατασκευαστικά προβλήματα στις χειρολαβές των θυρών.
Η έρευνα ξεκίνησε όταν η αρμόδια υπηρεσία έλαβε συνολικά εννέα αναφορές από ιδιοκτήτες που δεν μπορούσαν να μπουν στα αυτοκίνητά τους. Μάλιστα οι πιο συνηθισμένες καταγγελίες είχαν να κάνουν με γονείς που βγήκαν από τα οχήματά τους και δεν μπόρεσαν να ανοίξουν τις πόρτες για να βγάλουν από μέσα τα παιδιά τους.
Σε τέσσερις από αυτές τις περιπτώσεις, σύμφωνα με την έκθεση του ODI, οι ιδιοκτήτες χρειάστηκε να σπάσουν ένα παράθυρο «για να μπουν ξανά στο όχημα».
Η είδηση αυτή έρχεται λίγες μέρες αφότου το Bloomberg δημοσίευσε μια έρευνα για μια σειρά περιστατικών όπου ιδιοκτήτες (και επιβάτες) οχημάτων Tesla εγκλωβίστηκαν μέσα στα αυτοκίνητα μετά από κάποιο τροχαίο ατύχημα.
Σύμφωνα με το προκαταρτικό πόρισμα του ODI, οι χειρολαβές των Tesla μπορεί να αχρηστευτούν αν οι ηλεκτρονικές κλειδαριές θυρών δεν λαμβάνουν αρκετή τάση από το σύστημα μπαταρίας του οχήματος. Το ODI όμως επισημαίνει ότι κανένας από τους ιδιοκτήτες που ανέφεραν αυτό το πρόβλημα δεν ανέφερε ότι είδε προειδοποιήσεις για χαμηλή τάση μπαταρίας.
Τα οχήματα της Tesla διαθέτουν χειροκίνητες απελευθερώσεις θυρών, οι οποίες όμως βρίσκονται μόνο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Αυτοί οι μηχανισμοί απελευθέρωσης των θυρών όμως είναι δύσκολοι στην πρόσβαση (ειδικά από παιδιά) ενώ αρκετοί ιδιοκτήτες δήλωσαν ότι δεν γνώριζαν καν την ύπαρξή τους.
Σύμφωνα με το manual των αυτοκινήτων Tesla είναι δυνατόν να αποκατασταθεί η ισχύς στις ηλεκτρονικές κλειδαριές των θυρών, αλλά πρόκειται για μια πολύπλοκη διαδικασία που απαιτεί εξωτερική πηγή ενέργειας.
Μέχρι στιγμής, η Tesla δεν έχει δώσει κάποια επίσημη απάντηση για τις καταγγελίες αυτές.