Η πρώτη ηλεκτρική Ferrari έρχεται με εντυπωσιακό ήχο και σχεδίαση από τον Jony Ive

10 Οκτωβρίου, 2025

Ο ήχος είναι το άλφα και το ωμέγα στα sport αυτοκίνητα. Φυσικά αυτό δεν ισχύει και για τα ηλεκτρικά οχήματα, εκτός ίσως από το Hyundai Ionoq 5 N το οποίο έχει καταφέρει να συνδυάσει τον ηλεκτρικό του χαρακτήρα με τον πολυπόθητο ήχο που λατρεύουν οι οδηγοί. Τώρα βέβαια μπαίνει στο παιχνίδι και η Ferrari η οποία δηλώνει ότι το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα έχει και φανταστικό ήχο!

Σε μια εκδήλωση στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Μαρανέλο της Ιταλίας, η Ferrari αποκάλυψε επίσημες λεπτομέρειες για το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα, το Elettrica, το οποίο αναμένεται να κάνει το πλήρες ντεμπούτο του του χρόνου. Φυσικά η ιταλική εταιρεία δεν αποκάλυψε την σχεδίαση του οχήματος, αλλά αυτά που μοιράστηκε με τους δημοσιογράφους ήταν εξαιρετικά ενδιαφέροντα.

Η ισχύς είναι είναι το βασικό χαρακτηριστικό για κάθε Ferrari, και η Elettrica έχει άφθονη. Τέσσερις ηλεκτρικοί κινητήρες, ένας σε κάθε τροχό, συνδυάζονται για να παράγουν μια ισχύ που υπερβαίνει τους 1.000 ίππους.

Ο επικεφαλής ανάπτυξης προϊόντων της Ferrari, Gianmaria Fulgenzi δήλωσε: “Είναι πολύ εύκολο και απλό να δημιουργήσεις ισχύ σε έναν ηλεκτρικό κινητήρα. Αυτό που μετράει όμως σε ένα αμάξι είναι οι στροφές. Αποκάλεσε τα τρέχοντα ηλεκτρικά οχήματα επιδόσεων “ελέφαντες”, ικανά να κινούνται γρήγορα σε ευθεία γραμμή, αλλά αποτυγχάνουν παταγωδώς να είναι συναρπαστικά μηχανήματα στην οδήγηση.

Σασί και μπαταρίες Ferrari Elettrica

Γι’ αυτό εν μέρει η Elettrica έχει τέσσερις κινητήρες. Με αυτόν τον τρόπο, τα συστήματα διαχείρισης πρόσφυσης και ευστάθειας του αυτοκινήτου μπορούν να ρυθμίζουν την ισχύ σε κάθε ελαστικό ξεχωριστά, ώστε να μεγιστοποιείται η πρόσφυση, αντί να βασίζονται σε έναν ή δύο κινητήρες με διαφορικά για να προσπαθήσουν να διαχειριστούν το σπινάρισμα των τροχών. Αλλά πάει βαθύτερα από αυτό. Η Elettrica μπορεί επίσης να στρίψει κάθε πίσω τροχό ανεξάρτητα, λίγο περισσότερο προς την εσωτερική ή την εξωτερική πλευρά της στροφής, για να βοηθήσει στην ασφαλέστερη και πιο αποτελεσματική οδήγηση.

Τέλος, η Elettrica θα διαθέτει ενεργή ανάρτηση, κάτι που σημαίνει, ότι η απόσβεση και το ύψος του αυτοκινήτου μπορούν να ρυθμιστούν ανεξάρτητα σε κάθε γωνία, σχεδόν ακαριαία.

Εμπρόσθιοι κινητήρες και Inverter Ferrari Elettrica

Επειδή όμως μια Ferrari δεν φτάνει να είναι γρήγορη αλλά και να έχει και τον ήχο μιας Ferrari, oι μηχανικοί δημιούργησαν κάτι ενδιαφέρον.
Για την ακρίβεια βρήκε μια λύση παρόμοια με αυτή που χρησιμοποίησε η Porsche για την Taycan, αλλά την εφάρμοσε με έναν καινοτόμο τρόπο. Στο Taycan, η Porsche ανέβασε την ένταση των ηλεκτρικών ήχων του αυτοκινήτου. Η Ferrari από την άλλη εγκατέστησε ένα
Επιταχυνσιόμετρο στους πίσω ηλεκτρικούς κινητήρες. Αυτός ο αισθητήρας ανιχνεύει τους ήχους αυτούς, τους περνάει μέσα από έναν ψηφιακό ενισχυτή και δημιουργεί τον ήχο που σύμφωνα με την Ferrari είναι απλά μοναδικός.

Οπίσθιος κινητήρας και Inverter

Ο Φουλτζέντσι παρομοιάζει το σύστημα αυτό με έναν ενισχυτή ηλεκτρικής κιθάρας, ο οποίος ανιχνεύει την δόνηση των χορδών και τη μετατρέπει σε ήχο.
Μεγάλη μυστικότητα υπάρχει και στον τομέα της σχεδίασης της Elettrica. Βλέπετε η Ferrari για πρώτη φορά συνεργάζεται με τον σχεδιαστικό οίκο LoveFrom που δημιούργησε ο γνωστός Jony Ive της Apple.
Η LoveFrom έχει εργαστεί σε αρκετά έργα από την ίδρυσή της, αλλά αυτό θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας. Αν θα έπρεπε να μαντέψουμε βέβαια θα λέγαμε ότι η σχεδίαση του οχήματος θα είναι αρκετά μίνιμαλ, όπως μας έχει συνηθίσει ο Ive στις δουλειές του.

Γνωρίζουμε επίσης ότι η Elettrica θα έχει τέσσερις πόρτες και τέσσερις θέσεις, κάτι δηλαδή ανάμεσα σε grand tourer και SUV. Το αυτοκίνητο τέλος θα έχει αυτονομία πάνω από 500 χιλιόμετρα χάρη σε μια μπαταρία 122 kWh την οποία κατασκευάζει η SK On.

Μπορεί η Ferrari να φτιάξει ένα πραγματικά επιθυμητό, premium ηλεκτρικό όχημα; Η απάντηση είναι σίγουρα ναι, ενώ και το όνομα του Jony Ive φέρνει υψηλές προσδοκίες για την διαχρονικότητα της σχεδίασης του νέου αυτοκινήτου. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Ferrari δεν θα τολμήσει να παρουσιάσει κάτι «μέτριο» απλά και μόνο για να μπει στο κλαμπ των κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Huawei skin banner L

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/matrixlife/public_html/wp-includes/functions.php on line 5471