Μαθητές χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη του ChatGPT για να «κλέψουν» στις εργασίες

30 Δεκεμβρίου, 2022

Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η τεχνητή νοημοσύνη (AI) εισβάλλει και στον τομέα της εκπαίδευσης!

Η πρόσφατη κυκλοφορία του ChatGPT, ενός ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να παρέχει καλογραμμένες απαντήσεις σε ερωτήσεις μέσα σε λίγα λεπτά, προκάλεσε ανησυχία σε καθηγητές και δασκάλους. Ενώ οι απαντήσεις του ChatGPT μπορεί να μην είναι τέλειες, συχνά είναι αρκετά κοντά σε αυτό που θα περίμενε ένας καθηγητής από έναν μαθητή. Η τέλεια λύση για όσους μαθητές θέλουν να κάνουν «ζαβολιές» δηλαδή!

Σε ένα πρόσφατο περιστατικό στη Νότια Καρολίνα, ένας καθηγητής κολεγίου έπιασε έναν φοιτητή να χρησιμοποιεί το ChatGPT, το νέο chatbot τεχνητής νοημοσύνης που αναπτύχθηκε από την OpenAI, για να γράψει μια εργασία 500 λέξεων για τον φιλόσοφο του 18ου αιώνα David Hume. Αυτή η εξέλιξη έχει αφήσει πολλούς εκπαιδευτικούς σε πανικό, καθώς αγωνίζονται να καταπολεμήσουν αυτή τη νέα μορφή αντιγραφής.

“Είναι ένα καθαρό στυλ αλλά αναγνωρίσιμο. Θα έλεγα ότι γράφει σαν ένας πολύ έξυπνος 12χρονος. Υπάρχει βέβαια κάτι περίεργο στην διατύπωση που χρησιμοποιήθηκε, η οποία δεν ήταν λάθος, απλά περίεργη ” δήλωσε ο Hick για τις γραπτές απαντήσεις του ChatGPT σε συνέντευξή του.
Ο καθηγητής Hick χρησιμοποίησε λογισμικό που έφτιαξαν οι ίδιοι οι κατασκευαστές του ChatGPT για να διαπιστώσει αν η τεχνητή νοημοσύνη διαμόρφωσε τη γραπτή απάντηση. Το λογισμικό επέστρεψε μια πιθανή ταύτιση σε ποσοστό 99,9%, αλλά δυστυχώς είναι σχεδόν αδύνατο να αποδειχθεί ότι το ChatGPT είχε γράψει την εργασία.

Το περιστατικό αυτό εγείρει ανησυχίες σχετικά με τη δυνατότητα ευρείας χρήσης των chatbots τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT για αντιγραφή, και τις δυσκολίες εντοπισμού και πρόληψης αυτής. Ως εκ τούτου, οι καθηγητές πρέπει να βρίσκονται σε εγρήγορση και να γνωρίζουν τις δυνατότητες αυτών των εργαλείων για να διατηρήσουν την ακεραιότητα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.