Xiaomi SU7: Βάζει στο στόχαστρο την Porsche Taycan με ιπποδύναμη έως και 664hp, τελική ταχύτητα 265km/h και αυτονομία 800km

29 Δεκεμβρίου, 2023

Μετά από αρκετές φήμες και διαρροές, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Xiaomi, το SU7, έκανε τελικά το επίσημο ντεμπούτο του. Την παρουσίαση φυσικά ανέλαβε ο διευθύνων σύμβουλός της Xiaomi Lei Jun, ο οποίος μάλιστα στο παρελθόν είχε κάνει και την υπέρ αισιόδοξη δήλωση ότι το νέο EV έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει επιδόσεις στο ίδιο επίπεδο με μια Porsche Taycan Turbo ενώ ενσωματώνει τις έξυπνες τεχνολογίες που βρίσκουμε στο Tesla Model S.

Μεγάλη η αισιοδοξία της Xiaomi, αλλά μετά την παρουσίαση θα λέγαμε ότι είναι και απόλυτα δικαιολογημένη μιας και το SU7 είναι ένα πραγματικό αριστούργημα! Ας το δούμε όμως πιο αναλυτικά.

Xiaomi SU7 Max vs Porsche Taycan Turbo
Υπήρχε η φήμη ότι το νέο αυτοκίνητο θα κυκλοφορήσει σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις αλλά όπως φαίνεται τελικά οι εκδόσεις θα είναι δύο. Το πιο ενδιαφέρον φυσικά θα είναι το SU7 Max το οποίο διαθέτει τετρακίνηση, διπλό κινητήρα και συνολική απόδοση 664 ίππων και 838Nm ροπής.
Το σύνολο αυτό επιτρέπει στο νέο ηλεκτρικό σεντάν να πηγαίνει από τα 0 στα 100 km/h σε μόλις 2,78 δευτερόλεπτα. Σύμφωνα με τον Lei Jun ο χρόνος αυτός είναι ταχύτερος από τον αντίστοιχο που μπορεί να επιτύχει η Porsche Taycan Turbo ενώ το SU7 Max έχει και ελαφρώς υψηλότερη τελική ταχύτητα από το EV της Porsche, στα 265 km/h.


Η Xiaomi έχει επίσης εφοδιάσει το SU7 Max με μια λειτουργία Boost Mode που ενεργοποιεί τη λειτουργία over-boost ροπής του EV για 20 δευτερόλεπτα. Διαθέτει επίσης λειτουργία Launch Control καθώς και ενεργή αεροτομή και ρυθμιζόμενα πίσω φτερά.

Για να εξισορροπήσει τις τεράστιες επιδόσεις του EV, το SU7 Max έχει εξοπλιστεί με φρένα Brembo. Σε συνεργασία με τον ελεγκτή φρένων Bosch DPB και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESP10.0, η Xiaomi ισχυρίζεται ότι το EV μπορεί να σταματήσει από τα 100km/h σε 33,3 μέτρα.

Το νέο EV της Xiaomi τροφοδοτείται από μια μπαταρία 101 kWh που ο τεχνολογικός γίγαντας έχει αναπτύξει από κοινού με την CATL. Αυτό επιτρέπει στο SU7 Max να παρέχει 800 χιλιόμετρα εμβέλειας.


Η Xiaomi δεν παρείχε ακριβή ρυθμό φόρτισης AC και DC που μπορεί να υποστηρίξει το SU7 Max, αλλά δήλωσε ότι το EV μπορεί να πάρει 510km εμβέλειας με μόλις 15 λεπτά φόρτισης. Μπορεί να αποκτήσει ακόμη και 220 χιλιόμετρα εμβέλειας με μόλις 5 λεπτά φόρτισης και αυτό καθίσταται εφικτό χάρη στην αρχιτεκτονική της μπαταρίας 800V, κάτι που υπάρχει και στην Porsche Taycan.

Το «απλό» Xiaomi SU7 έχει επίσης ενδιαφέρον
Το μικρό SU7 είναι εξοπλισμένο με έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα. Όντας ένα μοντέλο προσανατολισμένο στις επιδόσεις, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Xiaomi αποφάσισε να εφαρμόσει κίνηση στους πίσω τροχούς για αυτή την έκδοση.
Ο ηλεκτροκινητήρας μέσα στο SU7 μπορεί να αποδώσει 295hp μαζί με 400Nm ροπής, η οποία εξακολουθεί να είναι αρκετή για τους περισσότερους οδηγούς. Μπορεί επίσης να επιταχύνει από τα 0 στα 100km/h σε 5,28 δευτερόλεπτα και να φτάσει σε τελική ταχύτητα τα 210km/h. Παρόλο που δεν υπάρχουν φρένα Brembo στο SU7, το φρενάρισμα από τα 100 – 0km/h είναι αρκετά αξιοσέβαστο στα 35,5 μέτρα. Το EV τροφοδοτείται από μια μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) ισχύος 73,6 kWh και έχει εμβέλεια 668 χιλιομέτρων σύμφωνα με το CLTC.

Σε αντίθεση με την παραλλαγή Max, η Xiaomi χρησιμοποιεί μια αρχιτεκτονική μπαταρίας 400V για το τυπικό SU7. Η εταιρεία δεν αποκάλυψε επίσης τον πραγματικό ρυθμό φόρτισης AC και DC που μπορεί να υποστηρίξει η παραλλαγή, αν και ανέφερε ότι μπορεί να αποκτήσει 330 χιλιόμετρα εμβέλειας σε 15 λεπτά μέσω γρήγορης φόρτισης DC.
Το νέο όχημα θα είναι διαθέσιμο σε πολλές διαφορετικές αποχρώσεις, συμπεριλαμβανομένων των Aqua Blue, Mineral Gray και Verdant Green, αλλά η κομψή σχεδίαση δεν είναι μόνο για την «μόστρα».


Η Xiaomi δηλώνει ότι το νέο ηλεκτρικό της σεντάν έχει συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,195. Για να κάνετε τις συγκρίσεις σας, ο συντελεστής οπισθέλκουσας του Hyundai Ioniq 6 είναι πολύ υψηλότερος στο 0,21 και το ίδιο ισχύει και για την Porsche Taycan που ξεκινά από το 0,22.
Η Xiaomi τόνισε επίσης τον τεράστιο χώρο αποσκευών των 105 λίτρων κάτω από το καπό του SU7 ενώ ο χώρος αποσκευών βρίσκεται στα 517 λίτρα.

Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά έχουμε σύστημα αερανάρτησης, ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα με δέρμα Nappa και 7 αερόσακους. Η έκδοση Max διαθέτει επίσης ηχοσύστημα 25 ηχείων και υποστήριξη Dolby Atmos.

Όντας ένα EV εμπνευσμένο από την Tesla, το Xiaomi SU7 είναι γεμάτο με ψηφιακά χαρακτηριστικά. Πρώτον, το σύστημα infotainment του αυτοκινήτου τροφοδοτείται από το Qualcomm Snapdragon 8295 και τρέχει με το HyperOS της Xiaomi.
Οι χρήστες μπορούν να το χρησιμοποιούν μέσω μιας τεράστιας οθόνης αφής 16,3 ιντσών η οποία έχει ανάλυση 3K. Υπάρχει επίσης ένας περιστρεφόμενος ψηφιακός πίνακας οργάνων 7,1 ιντσών, ενώ οι ιδιοκτήτες του SU7 Max θα έχουν επίσης πρόσβαση σε μια οθόνη head-up display (HUD) 56 ιντσών.

Μέσω του HyperOS, η Xiaomi εισάγει επίσης το οικοσύστημα CarIoT. Αυτό επιτρέπει στους ιδιοκτήτες του SU7 να προσθέσουν εύκολα πρόσθετες συσκευές στο EV τους, όπως μια μονάδα φυσικών κουμπιών για την οθόνη infotainment, έναν διαχυτήρα αρωμάτων στην κεντρική κονσόλα αποθήκευσης και έως και δύο tablet Xiaomi Mi Pad για τους πίσω επιβάτες.

Οι χρήστες θα μπορούν να βλέπουν εξατομικευμένα χειριστήρια και ειδοποιήσεις μέσω του συστήματος infotainment τους, όταν στο SU7 είναι εγκατεστημένο ένα προϊόν που υποστηρίζεται από το CarIoT. Το οικοσύστημα είναι ανοιχτό σε προγραμματιστές και άλλους κατασκευαστές, σύμφωνα με τον Lei Jun.


Δεν ξέχασε επίσης να αναφερθεί στην υποστήριξη του Apple CarPlay στο SU7. Ο διευθύνων σύμβουλος επιβεβαίωσε ότι το νέο EV θα υποστηρίζει τις λειτουργίες αυτοκινήτου της Apple, ενώ οι πίσω επιβάτες θα μπορούν ακόμη και να συνδέσουν τα iPad τους και θα εξακολουθούν να έχουν πρόσβαση σε εξατομικευμένα χειριστήρια, όπως ακριβώς και το Mi Pad. Όπως ήταν αναμενόμενο, το νέο EV έρχεται επίσης με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης, η οποία παρέχεται μέσω ενός έξυπνου συστήματος που ονομάζεται Xiaomi Pilot. Στο SU7 Max, αυτό το σύστημα τροφοδοτείται από δύο επεξεργαστές NVIDIA Drive Orin μαζί με 11 κάμερες HD, 12 ραντάρ υπερήχων, 3 millimeter wave ραντάρ και μια μονάδα κάμερας LiDAR.

Από την άλλη πλευρά, η τυπική παραλλαγή SU7 λειτουργεί με έναν μόνο επεξεργαστή Orin. Ωστόσο, η Xiaomi δεν παρείχε περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με την εφαρμογή του Xiaomi Pilot στο βασικό μοντέλο της.

Τέλος στην παρουσίαση δεν αναφέρθηκε ημερομηνία κυκλοφορίας αλλά ούτε και η τιμή των νέων οχημάτων. Το σίγουρο είναι ότι το SU7 θα κυκλοφορήσει κάποια στιγμή μέσα στον Φεβρουάριο του 2024.